Tuesday, May 17, 2011

Hari Wanita Sedunia, Hari Pekerja, Hari Ibu, Hari Guru, Hari Jurutera

Aku rasa mak aku patut sambut semua hari-hari tuh.



Hari Wanita Sedunia
Memandangkan beliau seorang wanita, takkan la beliau sambut Hari Jejaka Sedunia..eh..ada ke? 

Hari Pekerja 
Mak aku tiap-tiap hari bekerja.....kat rumah la....takde cuti mc, takde gaji, takde bonus.... Orang lain cuti Hari Pekerja, mak aku masih lagi meneruskan aktiviti seharian..

Hari Ibu 
Yang ni sudah semestinya beliau sambut memandangkan beliau seorang ibu emak.. Ke aku patut tukar Hari Emak? Aku panggil emak, tak panggil ibu... hmmmm........

Hari Guru
Biarpun profession beliau hanya la surirumah sepenuh masa, bukannya guru tadika, guru sekolah rendah mahupun guru besar, namun beliau juga mengajar di rumah. Bukan calang-calang subjek. Subjek-subjek yang beliau ajar setanding dengan subjek yang diambil oleh pelajar jurusan seni kulinari. 

Hari Jurutera
Beliau mengawal dan mengatur kebanyakkan proses dan sistem di rumah. Setanding dengan jurutera proses. 

p/s: Selamat Hari Guru buat semua yang telah mengajar dan mendidik diri ini.. :)

14 reader's comment(s):

nik lan nik mat said... [Reply to comment]

haru jurutera pun ade ek?hahaha

Sofia Mazlan said... [Reply to comment]

haha. yalohh. bile hari engineer tu?

Hasnida Sidek said... [Reply to comment]

eik hari jurutera pun ada eyh? apesal tak pernah dengar wuwuwuwu.

Anyyss Shuhaimi said... [Reply to comment]

India sambut pada 15 September. Iran sambut pada 24 Februari..Malaysia tak sambut kot. nak sambut gak!!

soooooour said... [Reply to comment]

Selamat hari2!

HALIM said... [Reply to comment]

Mak memang patut disambut hari2..hihi! ^_^

Budak Botak said... [Reply to comment]

he3, mcm2 hari ada...

Entry terbaru -> Kerry Campbell Cucuk Anaknya Berumur 8 Tahun Dengan Botox... (",)

Anyyss Shuhaimi said... [Reply to comment]

soooooour~selamat hari2 juga... :)

HALIM~betul3!! mak perlu dirai hari2... :)

Budak Botak~lepas ni nak buat hari apa lak ea? :)

Red said... [Reply to comment]

hari jururawat.? bukn ke ibu y tlg beli kn plaster mse awk jtoh basikal mse kecik2. hehe

cik azeya said... [Reply to comment]

hari jurutera pon wujud ke? haha. hari kekasih? ngehe. :)

cik teyn teyn said... [Reply to comment]

rindunye kat cikgu kan ..

hehe ..

hi join here. keep in touch :)

Anyyss Shuhaimi said... [Reply to comment]

Red~err...dlu abah yg selalu beli plaster tuk luka..hehe

Cik azeya~wujud..cuma kat Malaysia ni tak rasa kewujudannya..Hari Kekasih?hmm...bley jugak...hehe

cik teyn teyn~rindu2..hehe..welcome here.. :)

Budak Botak said... [Reply to comment]

he3, singgah blog nie lagi...

Anyyss Shuhaimi said... [Reply to comment]

budak botak~singgah2...:)

Apesal.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...