Tuesday, February 28, 2012

Bulan di atas kota kecilku yang ditinggalkan zaman




Credit to: Google



Orang asing,
Orang asing,
Seseorang yang asing,
Berdiri di dalam cermin,
Tidak kupercaya aku pada pandanganku,
Begitu banyak cinta diambil daripadaku


Aku kesepian,
Aku kesepian dalam keramaian,
Mengeluarkanmu daripada ingatan,
Bak menceraikan angin dari awan.


Takut,
Takut,
Aku sangat takut,
Kehilangan seseorang yang tidak pernah aku miliki.


Gila,
Gila rasanya,
Gila kerana cemburu buta.


Yang tersisa hanya kenangan,
Saat kau meninggalkanku sendirian,
Di bawah rembulan yang menyinari
kota kecilku yang ditinggalkan zaman.


Sejauh yang dapat kukenang,
Cinta tidak pernah lagi datang,
Bulan di atas kota kecilku yang ditinggalkan zaman,
Bulan di atas kota kecilku yang ditinggalkan zaman.


Padang Bulan - Andrea Hirata


p/s: Macam ada kena-mengena dengan gua la.


16 reader's comment(s):

amrlaqm said... [Reply to comment]

errr lahh aku ingat puisi nie kau yg buat..
hehe

kim heeruul said... [Reply to comment]

yg dah lepas jgn dikenang.. =)

kim heeruul said... [Reply to comment]

yg dah lepas jgn dikenang.. =)

CikTeddyCorner said... [Reply to comment]

wah..puitis bangat sih! bile nk cube buat sndiri?nk bace gak..hehe

J.Syazwana said... [Reply to comment]

ingat kau buat sendiri.
hahahaha :P

Anonymous said... [Reply to comment]

sape Andrea Hirata?

teha said... [Reply to comment]

ecece.. jiwang nmpk.. ahahah !

p/s : anda ditag :)

NadiRah said... [Reply to comment]

sob3.. T_T

Jue said... [Reply to comment]

aku rs mcm hanyut dlm khayalan baca entry ni weh
nice nice

Haikal Blank said... [Reply to comment]

hehe bila ada kena mengena baru sedap baca

unknown said... [Reply to comment]

lagu or what? ke sajak?
puitis and romantis smcm je.. ehehe.. btw, thnx ^^

Anonymous said... [Reply to comment]

jatuh cinta dengan stranger,
menakutkannn.
:)

mimieux said... [Reply to comment]

Andrea Hirata sapa ehh..best laaa

Hanie Dew said... [Reply to comment]

aduh..artistiknya..

M Fizan said... [Reply to comment]

uuuhhh...menusuk ke kalbu.. macam cerita saya....

Cik Sara said... [Reply to comment]

meh ler join...=D... heee... meriahkan bloglist akak pula..=D

Apesal.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...