Saturday, February 4, 2012

Propaganda semata-mata

#Entry mengarut tahunan

Mendapat title janda di usia 20-an bukanlah sesuatu yang boleh dibanggakan. Dikurniakan 3 anak yang tidak berbapa, memberikan banyak erti dalam hidup. Meniti hari-hari yang akan datang tanpa tempat bergantung, janda muda ini tidak pernah kenal apa itu putus asa, mahupun putus harapan. Mengharapkan sesuatu yang tidak pasti itu tak salah, yang salah cuma mengharapkan simpati orang sekeliling. 

Gua tidak menyesal biarpun "janda muda" itu ialah diri gua sendiri. Propaganda adik lelaki gua memberi gua inspirasi untuk terus berkarya walaupun tiada satu karya gua diterima bekas-bekas peminat gua. Gua akui, gua bukan A.Samad Said yang masih utuh berkarya biarpun gelarannya ditarik, gua bukan Tun Dr. Mahathir yang penuh dengan visi dan misi yang jelas lagi kelas. Gua cuma "janda muda" yang masih lagi mengenal makna hari-hari pelayaran ke akhirat. 

Anak kucing jagaan gua.

Kadangkala, gua pernah mempunyai hasrat untuk meletakkan noktah dari terus terumbang-ambing dalam karya blog gua. Gua sendiri terpaku membaca entri-entri lama gua. Bukan dek kemantapan tatabahasa dan kosa kata yang bombastik. Gua terpaku dengan imaginasi yang ditampilkan dalam setiap perkataan yang mewakili keseluruhan entri gua. *Gua rasa ini tipu semata-mata. 

Persoalan yang berlegar-legar di fikiran, perlukah gua berhenti "berblogging"?

p/s: Terbiasa taip entri macam karangan SPM. Biar maksud tak sampai,asalkan panjang berjela. =D

22 reader's comment(s):

J.Syazwana said... [Reply to comment]

kenapa ramai yg nak tutup blog ni.
hmmmm

Unknown said... [Reply to comment]

jgn stop blog wei..
stiap org ad cra masing2 dlm tulis blog.. huhu
entry ak lagi ntah hape2

amrlaqm said... [Reply to comment]

jangan jangan!~
teruskan berblogging..
heee :D

Ahmad Sabree said... [Reply to comment]

erm..
jangan!!!! jangan!!!!
teruskan berblogging.
kuatkan semangat..tapi ape2 pun pilihan ditangan sendiri.. buat sesuatu tu biarlah ade kebaikan nye..
percaye dengan diri sendiri...

Zehan Ilyana said... [Reply to comment]

janganlah tutup blog...;(

saya lebih suka memanggil ibu tunggal..:D

Gary Asip said... [Reply to comment]

ramai yang nak stop blogging dah... huuu...

teha said... [Reply to comment]

xyah laa stop.. teruskan berbelog.. :)

Anis Adila Aris said... [Reply to comment]

teruskan aje dengan blog,..
wat ape nak ttup..
rasa nak update,...update..
malas, xyah update.. :)

Anonymous said... [Reply to comment]

takpayah laa tutup blog.
teruskan je.
:)

Unknown said... [Reply to comment]

even eeiyss baru bersama belog ni... terus tertarik untuk mengenal tuan empunya belog... salam kenal dari eeiyss... eeiyss folo n amik belog ni s bloglist... teruskan penulisan ye~

semutsengal said... [Reply to comment]

kalau kau berenti pun, bukan ada pencen. baik takyah berenti.


HAHAHAHHAAH

kim heeruul said... [Reply to comment]

it's up to u..=)

Tamar Hijau said... [Reply to comment]

jangan di ucap selamat tinggal kepadaku.....jangan........sob sob sob

Awie Omar said... [Reply to comment]

keep bloging. Jangan patah semangat. pelan pelan kayuh. guna je bahasa macam mana sekalipun asalkan orang faham ok :)

Awie Omar said... [Reply to comment]

membalas kunjungan. terima kasih sudi komen kat blog saya :)

iAmCekbolat said... [Reply to comment]

mai sini nak bagi kaki ! woii.. nk brhnti2 plakk.. haishh.. jgn ah gituu.. kang mnyesal..

klau xnak update pun takpe,biar je..jgn dlete.. haiyakkk

CikTeddyCorner said... [Reply to comment]

gua suka ayat2 lu..huahaha terksar sudah..truskan brkarya..gua marah kalo lu brenti! #mukaserius

Anonymous said... [Reply to comment]

nape nk brhnti brblogging lak nieh?

mimieux said... [Reply to comment]

ehlaaa..jgn laaaaa

AnakPakZohar said... [Reply to comment]

jangan tutup blog comel nieh...

berehat kalau perlu, kembali bila sedia.. ok? =)

cik azeya said... [Reply to comment]

weh, kau butthurt ngan sape? :p

Jue said... [Reply to comment]

aku phm ke rasa..melalui fasa tetibe rs nak stop doing things that we used to
tp nanti kalau stop, rindu lak
kalau rindu, ttibe blog..nanti malu nak ngaku rindu hahaha

Apesal.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...