Sunday, September 25, 2011

Manja sangat!!!

Gua akui gua antara orang yang cukup manja. Semuanya nak disediakan. Tapi semuanya berubah bila gua kena berdikari semenjak gua dah tak boleh tinggal kat rumah masa zaman matrik dulu-dulu. Semuanya kena buat sendiri. Cuma bahagian basuh kain tuh, mesin yang tolong basuhkan. #zaman universiti.


Bila dah tak duduk kat rumah, takde siapa-siapa dah nak marah-marah, kerah lu orang sume belajar. Nak belajar ke, tidur ke, main ke, lantak la. Sume atas inisiatif sendiri. Kalau ada rasa nak dapat ijazah kelas pertama, bersedialah untuk mengorbankan masa anda untuk mencapai impian tersebut. Rasa-rasa nak menjatuhkan pointer semester ni, silalah. Takde siapa pun nak tegah.

Bila gua sebut pasal nak ijazah kelas pertama, gua teringat ada sebilangan junior-junior gua yang manja sangat. Gua tak kisah kalau lu orang nak minta nota, nak pinjam buku gua. Cuma jangan la merungut pensyarah tak bagi nota, takde latihan secukupnya, nota tak lengkap, takde laptop. UTM dah sediakan macam-macam kemudahan. Kalau nak latihan, nota lengkap, sila-sila jangan bermalas-malasan menjenguk Perpustakaan Sultanah Zanariah (PSZ). Takpun ke CICT kalau anda suka menjengah ke alam maya.
Jangan la manja sangat. Tunggu semua benda nak disuapkan.
Suap sampai penuh!! credit : earthshots


Bukan kami senior-senior tak mahu membantu, cuma jangan la bergantung kepada kami 100 peratus. Kami bukannya dahan pokok tempat korang nak bergayut bagai. Keep bare in mind! Kami dulu pun rasa apa yang anda semua rasa.

Kan gua dah melalut panjang-panjang.

Adios!

p/s: Nak seribu daya, taknak seribu dalih. Kalau nak, buatlah. Tak nak, sudah!

20 reader's comment(s):

nazirulhazwan~ said... [Reply to comment]

Dasar melayu kot.manje terlampau

Hanie_Dew said... [Reply to comment]

hehehe...melampau la kan smpai nak kene suap bagai. pandai pandai la korg carik altenatif. kadang junior ni nak kene ajar sikit. jgn baik sgt beb nanti dorg naik lemak.

Addin said... [Reply to comment]

huhu dorang dah ter-bias dulu kat sekolah semua nya dah disediakan. tak reti nak berdikari.

shalina said... [Reply to comment]

garangyaaaaaa kakak ni .
*lariiiiiiiiiiiiii . heeeee

betul2 . setuju ! berdirilah di atas kaki sendiri kan ? ngeee

Umi Asura Sanusi said... [Reply to comment]

betul3x.junior skrg mkin manja. tpi kesian gak kat diaorang, sbb sekarang ni ukm makin strict, nk dpt 3 pointer pon ssh.nsib baik mase sye dulu tak macam tu.

M Fizan said... [Reply to comment]

yang terlampau manja tu jangan layan jer.. haha

nik lan nik mat said... [Reply to comment]

xkire..nak jgk kene suap

Zul Fattah said... [Reply to comment]

aku tak suka r nk manja2 ni.. x best pun..

shafiqabdshukor said... [Reply to comment]

setuju..
dulu aku nak pergi HEMA nak buat program jalan kaki je..
sekarang ni aku yg hantarkan..

Rtp Farra Arisha said... [Reply to comment]

semuanya memerlukan usaha..baru bisa berjaya :)

sleeping_maniac90 said... [Reply to comment]

ak x minx nota dr senior pun.. sume usaha ak sdri..
mmg agk ssh la huhuhuhu

Run Away said... [Reply to comment]

manja ni biar lew pada tampat..lau lebeh2...meluat eh...;p

~Nana 귀여운~ said... [Reply to comment]

saye pon kekadang manje gak ar tapi x ar tergedik gedik sangat manja tuh..hahaaha :P

iMBobo said... [Reply to comment]

mmyb sbb dorg dah biasa dgn budaya spoon feeder ni huhu

Cik Sara said... [Reply to comment]

ada betulnya tu..

semuanya nak minta disuap-suap ke mulut..aih..

teha said... [Reply to comment]

ish2 ~ xyah nk manje sngt2

ghab van hal said... [Reply to comment]

garangnye senior...kekeke...

chemay said... [Reply to comment]

tak suka junior yang manje sangat2.
usaha lah sendiri!!

Afiqa Dayana said... [Reply to comment]

sis senior, pinjam nota ! haha

Hanie_Dew said... [Reply to comment]

pa kbar tuan belog. bizi ke.

Apesal.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...