Saturday, June 4, 2011

Yakin ke?


"Puan, boleh saya bercakap dengan puan berdua?"

Sambil senyum mereka menjawab.

"Sudah tentu!" 

"Puan berdua ini agama apa?"

Mereka tersentak. 

"Kami berdua beragama Islam."

"Betulkah? Yakinkah puan berdua beragama Islam?"

Terkejut bercampur hairan seraya cuba memberi jawapan dengan penuh keyakinan. 

"Jika begitu, mengapa puan berdua meniru cara perempuan ateis Barat berpakaian? Saya hairanlah."

Terkejut dengan soalan begitu. 

"Tapi kami takkan sesekali menjadi ateis."

"Oh, jika begitu kamu berdua masih lagi menjalankan tuntutan agama la ea?"

Mungkin bingung dan tersinggung dengan soalan sedemikian. Namun, kasihan dengan mereka. 

Seolah-olah tidak tahu dengan keadaan umat yang di tahap membimbangkan..

12 reader's comment(s):

nik lan nik mat said... [Reply to comment]

hakhak..pedas2

Mat said... [Reply to comment]

padu! Jitu!

Islam pada ic.

ZORA said... [Reply to comment]

sngat tajam..hahahahaha

chemay said... [Reply to comment]

pakaian orang islam sekarang dah sama macam orang kafir.
masyaallah.
-.-

Anyyss Shuhaimi said... [Reply to comment]

@nik lan nik mat
kalau pedas,sila minum air.. XD

Anyyss Shuhaimi said... [Reply to comment]

@Mat
Islam pada nama..susah2

Anyyss Shuhaimi said... [Reply to comment]

@ZORA
cukup menusuk hati kan?

Anyyss Shuhaimi said... [Reply to comment]

@chemay
naudzubillah min dzalik..tu yg kena elak tu..

soooooour said... [Reply to comment]

sy x minat perempuan pakai tudung..pastu ada sanggul besar gabak atas kepala..mcm srg tebuan da sy menengoknya....lol..wanita,kamu rasa menarik ke mcm tu???

cik azeya said... [Reply to comment]

@soooooour

tak menarik pon. aku pon annoying. lalala.

anis:

dorang ni patut diberi kesedaran. islam dekat IC je bek tak payah. adei.

Anyyss Shuhaimi said... [Reply to comment]

@soooooour
pelik kot..ada mcm gaya wanita afrika je..rasa mcm kelakar pun ada..

Anyyss Shuhaimi said... [Reply to comment]

@cik azeya
2 la pasal..macam mne ea?hmm...

Apesal.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...