Sunday, December 16, 2012

Kahwin!


Sebahagian daripada perbualan telefon dengan mak tercinta.

"Kak, dah tengok gambar kahwin kak Tem?"

"Dah mak. Kenapa?"

"Yang masa dekat rumah dia tu, mekap dia cantik kan? Kat rumah mempelai, mekapnya tak cantik."

"Eh..ye ke mak? Kakak tak perasan pulak."

"Cuba tengok balik. Betul apa yang mak cakap."

"Nanti la akak tengok balik. Mak...."

"Ha! ada apa?"

" Kalau akak kahwin nanti, akak tak nak la mekap tebal-tebal."

"Eh, kenapa pulak? Kahwin sekali seumur hidup. Kena la mekap."

"Tak nak la mak. Mekap nipis-nipis sudah la. Natural beauty gitu."

"Kalau tak mekap, nanti muka pengantin sembap je tengah-tengah panas."

"Tapi mak, tak elok la mekap tebal-tebal."

"Kena mekap jugak. Sekali seumur hidup."

"Takkan la nak duduk kat neraka sekali seumur hidup mak."

"Apa dia kak?"

"Takde apa-apa."

"Kahwin nanti tetap kena mekap."

"Baiklah mak." =,='

Err...PSM aka FYP pun tak siap lagi. Dah sibuk cerita pasal kahwin. Hehe...


Hantaran ini bukan ditujukan kepada gua. XD

p/s: PSM bakal berakhir pada minggu depan. Minggu seterusnya, presentation. Gulp!

2 reader's comment(s):

hassy chan said... [Reply to comment]

gud luck presentation!! hehehehe
mak ko da xsbr nk dpt menantu..

CekbOlat-bOlat said... [Reply to comment]

wahhh . nk khwin dh jugk ke ?

Apesal.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...