Monday, November 7, 2011

Meh tanya-tanya!

Gua tak tau camne gua boleh terbabit sama dalam game ni. Btw, gua layan!!

Rules:
1. You must post this rules.
2. Each person must post 11 things about themselves in their journal.
3. Answers the questions that the tagger set for you in their post.
And create eleven new questions for people you tag in the post.
4. You have to choose eleven persons to tag and link them to the post.
5. Go to their page and tell them you have tagged him/her.
6. No stuffs in the tagging section about 
"You are tagged if you are reading this" legitimately
(aka really, trust, with all honesty) have to tag eleven persons.

#############

11 perkara yang berkaitan dengan gua.

1. Nama gua Anis Syazwani binti Shuhaimi. Yang aktif bermuka buku, kenal gua dengan nama Anyyss Shuhaimi. Namun, gua pelik. Macam mana boleh salah eja nama gua? =,=' 

2. Berasal dari Kuala Klawang, Jelebu, Negeri Sembilan. Bangga jadi anak N9. XD

3. Single and available. Haha!

4. Bekas penghidap penyakit asma. Kini menghidap gastrik.

5. Mahasiswi tahun 3 tapi masih ada yang ingat gua tahun 1. erkkk.

6. Sangat sukakan kucing tapi dah serik bela kucing. Sebab pernah hilang 7 ekor kucing dalam masa yang agak singkat. huuu....:'(

7. Pernah mengalami situasi hampir-hampir kena tukar kos dan fakulti. Gara-gara fakulti belum terima keputusan ujian rabun warna. 

8. Kena cop skema or nerd sejak dari form 3. Padahal, gua tak pakai spek lagi waktu tuh. =.=

9. Tak takut katak atau lipas tapi geli cacing dan seumpama dengannya. eeee......

10. Dah 3 tahun berat gua maintain. Jangan tanya berapa kg mahupun berapa Newton! :(

11. Suka tengok anime naruto. Suka karakter Uzumaki Naruto! :)

Done!


Jawapan untuk soalan dari Uzair Suhud untuk gua :

1. Walaupun blog ni jarang update, bila update korang jenguk tak?
    Kadang-kadang jenguk, kadang-kadang tak. Ikut mood.

2. Single tu salah ke. apsal aku asyik ditembak. LOL
    Gua pun single wei!! Tak salah pun... XD

3. Korang yang kenal aku, rasa aku beza tak dalam blog dalam blog dan real life. errr
   Tak berapa kenal. Next! 

4. jujur. muka aku nerd sangat ke? erk.
   err...mungkin kot.. Takpe. Kita geng. Haha!

5. so, apa yang aku kena buat? buang spek?
    Pakai lens pun masih nerd. Tak payah buat apa-apa. Proud to be nerd! XD

6. poyo sangat tak berdomain [dot com] ni? HAHA
    Tak poyo cuma nampak beriye sangat nak ada domain sendiri. Haha!

7. Aku kurus sangat ke, biasa-biasa.
    Dalam gambar nampak kurus. Realiti, gua tak tau! XD

8. Korang percaya tak aku akan gemuk suatu hari nanti? erk.
    Bukan sekadar gemuk, gua rasa lu bakal buncit jua. ahaha!

9. eh. semua soalan pasal aku. bajet gila. ya tak?
    Baguslah kalau dah tau! Next!

10. okay. sepatah dua kata comment untuk improve blog ni.
      Gua rasa dah ok kot!

11. korang kos apa ek sebenarnya. macam mana aku boleh tag korang. -.-
      Gua dak chemical engineering atau SKK. sebab gua UTM bloggers yang tak berapa aktif. kot.

Soalan untuk yang bakal di'tag'! :
1. Apa perasaan korang bila kena tag?
2. Kenapa korang rasa korang kena jawab tag ni walaupun ada pilihan tak payah jawab soalan gua ni?
3. AUKU patut dimansuhkan atau tak?
4. Kenangan manis atau pahit yang dikenang sampai sekarang?
5. Entry bagaimana yang perlu dihasilkan untuk menjadi sesebuah blog itu awesome/superb?
6. Blog sebagai tempat luahan perasaan, diari online atau apa bagi anda?
7. Kekerapan korang meng'update' dan membaca blog?
8. Bila blog ni di'update',korang ada datang jenguk tak?
9. Gua skema ke? huhu.
10. Diri gua di alam realiti sama tak dengan diri gua di alam maya?
11. Apa-apa komen tentang blog yang tak superb ni?

Done!

Gua nak tag:
Fifi, Faiz, Lan, Sofia, Kak Sara, Hassy_Chan, Umi, Ainur, Shalina, Cik Azeya, Scha

Jawab! Jangan tak jawab!





p/s: Baru langgar divider. aish.

Friday, October 28, 2011

Fesyen Muslimah: Antara trend & hukum syariah oleh Ustaz Dr. Zaharuddin

Perkongsian yang baik buat semua. :)

Bahagian 1: 


Bahagian 2:

Sunday, October 16, 2011

Minggu peperangan!!

Hello guys and girls!
Nampak sangat gua cuba ambil hati korang sume untuk baca blog ni. Ampun dan maaf kepada pembaca setia blog ni walaupun gua tau blog gua blog cikai-cikai je. Tak perlu nak dimegahkan pun. By the way, dah hampir sebulan memulakan semester baru.

Sibuk dengan program KESUMA'11, stands for program Khidmat Akademik dan Sosial Mahasiswa Pendidikan, di mana gua satu-satunya mahasiswi kejuruteraan kimia yang tersepit antara mahasiswa dan mahasiswi pendidikan. Bertindak sebagai pengarah program first year experience untuk Persatuan Pelajar Kejuruteraan Kimia 2011. *Semua kerja gua diambil alih oleh timbalan pengarah gua gara-gara gua join KESUMA.

Jadi, bila dah genap sebulan, dah pandai-pandai tak datang kelas sebab pensyarah pun tak kisah hangpa nak datang ke tak, ujian pun mai la. Sepanjang minggu depan, gua bakal menghabiskan masa dengan nota-nota dan buku-buku Chemical Reaction Engineering, Separation Process I, dan Analytical Chemistry. Siapa-siapa yang ada tips untuk test akan datang ni, jangan-jangan la kedekut nak share-share tips k. Wish me all the best!


Tak lupa gak nak promote aktiviti persatuan gua untuk minggu depan.



UTM bloggers join tau!!

"Ya Allah, tambahkanlah bagiku rezeki yang banyak lagi halal, iman yang benar, aqidah yang kukuh, ilmu yang bermanfaat, kesihatan yang elok, kecerdikan yang tinggi, hati yang bersih dan kejayaan yang besar."

Amin.

p/s: masih lagi demam+batuk. banyak sangat dosa ni. sebab tu sakit. 

Apesal.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...